Jak psát drabble? Objektově!

Obrázek uživatele Katie
Úvodní poznámka: 

Třída v informatice? Objektově orientované programování.

Takže... Vítejte u miniúvodu do objektově orientovaného programování!:-)

Drabble: 

Objekt je základní jednotka. Třída je "šablona" nějakého objektu, můžeme mít třídu Drabble.

class Drabble

Třídy mají atributy. Třeba:

fandom;
název;
text;
téma;
autor;

Třídy mohou mít také metody. Například:

přidat_komentář()

Každé konkrétní drabble je pak instance třídy. Instanci vytvoříme pomocí speciální metody zvané konstruktor. Konstruktoru předáme parametry a on je přiřadí k jednotlivým atributům.

Drabble( fandom, název, text, téma, autor )
{
drabble.fandom = fandom;
drabble.název = název;
drabble.text = text;
drabble.téma = téma;
drabble.autor = autor;
}

Teď jsme vytvořili první třídu. Takto vytvoříme její instanci.

moje_první_objektové_drabble = drabble( Věda ve sto slovech, Jak psát drabble? Objektově!, Objekt je ..., První třída, Katie )

Závěrečná poznámka: 

Drabble samotné je v podstatě vysvětlující, takže tady si vysvětlení už odpustím. Kdyby to někoho ale náhodou zajímalo, tak trochu méně ve zkratce třeba tady.
https://www.itnetwork.cz/csharp/oop/c-sharp-tutorial-uvod-do-objektove-o...

K počtu slov: napiš_komentář je název jedné funkce a moje_první_objektové_drabble název jedné proměnné, takže každé beru jako jedno slovo. Stejně jako atributy (drabble.fandom, atd.) Snad to tak může být.

Komentáře

Obrázek uživatele Tess

Ztratila jsem se už u konstruktoru. Podle příkladů ale chápu. Naprogramuju to, ale proboha nechtějte, abych z toho skládala zkoušku!

Není to zas taková věda, třída je jako forma a instance jako odlitky z té formy vyrobené. Přičemž samozřejmě po odlití (což je vlastně to použití konstruktoru) lze každou instanci upravovat a dávat jí specifické vlastnosti.
Takže vlastně i v tvorbě sotfware se používají principy tisíce let známé :-)

Obrázek uživatele Tess

Já chápu, jak to funguje, akorát to neumím vyjádřit slovně. Tam jsem narazila na své limity. Při vysvětlování postupu říkám: "To se udělá tak." :D
Nebude ze mě programátor, na to jsem příliš... eh, alternativně inteligentní.

To nevadí, každý máme buňky na něco jiného :-)

Obrázek uživatele Keneu

paráda
dodnes nepochopím, jak jsme tohle mohli probírat bez programování samotného
*propadá panice*

Jako ajťák jsem se dost pobavil! :-)

Obrázek uživatele vatoz

tvoje_poslední_objektové_drabble.přidat_kachničku(1);
COMPILER ERROR: Member function přidat_kachničku cannot be found on line 1

Obrázek uživatele Tess

Bože vidíš to? Strčí tam diakritiku a pak se diví!

Obrázek uživatele vatoz

A Donald Knuth vložil hlavu do dlaní a hluboce zaplakal.

Obrázek uživatele Profesor

Teda, dost dobré.:-)

Obrázek uživatele mila_jj

Skvělé.

-A A +A